چگونه همزن ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟

 

حرکت عقب و جلو همزن برای تمیز کردن لباس ها مهم است. اگر همزن به درستی کار نکند، لباس ها تا حد امکان تمیز نمی شوند. اگر همزن حرکت نکند، تنها در یک مسیر حرکت کند یا حرکت آن بسیار ضعیف باشد، احتمالاً نیاز است که تعویض شود. علاوه براین، به منظور بررسی دیگ از نظر نشت آب، مونتاژ کلاچ، هزارخار ها[1]، یا جدا کردن دیگ گردان، باید همزن را جدا کنید.

هشدار:

لطفاً پیش از هر گونه اقدام برای تست یا تعمیر، اصول ایمنی را مطالعه و رعایت کنید.

پیش از جدا کردن همزن، ماشین لباسشویی را از برق بکشید تا دچار شوک الکتریکی نشوید.

همزن به میله همزن محکم شده است و حرکت آن یا توسط هزارخار یا توسط یک مونتاژ کلاچ ساده انجام می شود. هزارخارها معمولاً برآمدگی های پلاستیک یا لاستیکی روی یک سیلندر هستند که روی میله همزن فیت شده اند. اگر این برآمدگی ها فرسوده شوند، شفت به درستی نمی گردد یا به صورت ضعیف می گردد. اگر همزن تنها در یک راستا بگردد، دلیل احتمالی آن مونتاژ کلاچ است. این کلاچ زائده هایی دارد که با هر دور گردش فشار داده شده و بیرون زده می شوند. اگر این سگ ها فرسوده شوند، به درستی درگیر نمی شوند و همزن تنها در یک راستا می گردد.

سازندگان و مدل های مختلف موجب می شوند که جدا کردن همزن متفاوت باشد. در برخی از مدل های جدید، همزن تنها بالا آورده شده و بیرون می آید. با این حال، در بیشتر مدل ها ناچار هستید که ترکیبی از مراحل زیر را استفاده کنید. ابتدا چگالنده نرم کننده لباس را جدا کنید. این چگالنده یا باید بالا برده شده یا پیچ های آن باز شود. در ادامه درپوش را بردارید. برای بیرون آوردن درپوش ممکن است نیاز باشد آن را بالا آورده یا پیچ های آن را باز نمود یا در غیر این صورت ممکن است نیاز باشد که با اهرم آن را خارج کرد.

بخش زیرین پوشش برخی از همزن ها در جای خود با یک پیچ محکم شده است. از آچار بوکس با یک لوله اضافه برای باز کردن آن پیچ استفاده کنید. برخی از ماشین ها ممکن است پیچی نزدیک به بخش پایینی میله همزن دارند که باید جدا شود. اکنون سعی کنید که همزن را به صورت مستقیم بالا بیاورید و احتمالاً با حرکت به سمت عقب و جلو بیرون می آید. در زمان کشیدن احتیاط کنید، چون همزن ممکن است ناگهان شل شده و به صورت شما برخورد کرده یا شما را به سمت عقب پرتاب کند.

اگر همزن به طور خاصی سرسخت است، می توانید کمی طناب دور یک سمت همزن در پایین آن ببندید و سپس آن را در راستای دسته جارو بالا بکشید. اکنون طناب را مجدداً دور بخش دیگر همزن بگردانید و در راستای دسته جارو بالا بیاورید. یک سمت دسته جارو را در برابر بخش بالایی ماشین لباسشویی بگیرید و بخش دیگر را بالا بکشید. مجدداً بررسی کنید که هر چیزی که موجب محکم شدن همزن در جای خود شده است را برداشته اید. از نیروی بسیار زیاد استفاده نکنید در غیراینصورت ممکن است به اتاقک ماشین لباسشویی یا همزن صدمه زده یا خود را مجروح کنید.

چگونه تیغه های خشک کن الکتریکی را بررسی کنیم؟

5/5 (1 نظر)