روش تعمیر افتادگی درب یخچال

روش تعمیر افتادگی درب یخچال در این محتوا به آموزش ریگلاژ درب یخچال و برطرف کردن افتادگی درب یخچال بصورت تصویری خواهیم پرداخت

ریگلاژ درب یخچال

افتادگی درب یخچال مشکلی رایج است که می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله سنگین شدن درب، نقص فنی در لولاها یا عدم تنظیم صحیح رخ دهد. در اینجا به چند روش برای تعمیر افتادگی درب یخچال اشاره می‌کنیم:

 

1. بررسی لولاها:

  • لولاها را از نظر نقص فنی، زنگ زدگی یا شکستگی بررسی کنید.
  • در صورت مشاهده نقص، لولای معیوب را تعویض کنید.
  • لولاها را با استفاده از روغن مخصوص لولاها روانکاری کنید.

لولای یخچال

 

2. تنظیم ارتفاع درب:

  • در اکثر یخچال‌ها، امکان تنظیم ارتفاع درب وجود دارد.
  • برای این کار، پیچ‌های تنظیم ارتفاع را که معمولاً در زیر لولاها قرار دارند، پیدا کنید.
  • با استفاده از آچار آلن، پیچ‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که درب یخچال در یک راستا با بدنه قرار گیرد.

3. استفاده از واشر:

  • در برخی موارد، می‌توانید از واشرهای پلاستیکی برای بالا بردن درب یخچال استفاده کنید.
  • این واشرها در زیر لولاها قرار می‌گیرند و به بالا بردن درب کمک می‌کنند.

4. بررسی لاستیک درب:

  • اگر لاستیک درب یخچال فرسوده یا پاره شده باشد، ممکن است درب به درستی بسته نشود و به مرور زمان دچار افتادگی شود.
  • در صورت مشاهده نقص در لاستیک درب، آن را تعویض کنید.

5. تنظیم پایه‌های یخچال:

  • اگر یخچال شما تراز نیست، ممکن است درب آن دچار افتادگی شود.
  • برای تراز کردن یخچال، پایه‌های آن را تنظیم کنید.

علت صدای درب یخچال

روش رفع صدا دادن درب یخچال هنگام بازوبست :

1.هنگام نصب وراه اندازی یخچال فریزر باید موارد استاندارد رعایت شود محل قرارگیری جای یخچال فریزر باید صاف وتراز باشد که در غیر این صورت باعث صدا درباز وبست شدن درب و باعث صدمه به ساختار وقطعات یخچال فریزر میشود.
2.طبقاتی که درب یخچال قرار دارد برای وسایل وخراکی سبک طراحی شده است که اگر بیش از حد استاندارد سنگین شود باعث دفرمه شدن شکستگی قسمت نگهدارنده درب میشود.
3.لولاهای که وظیفه باز وبست کردن درب را دارن به مرور زمان گردوخاک باعث می‌شود از حالت روان بودن به حالت سفت وخشکی دراین که باید تمیز شوند وروغن کاری لازم است.
4.درقسمت پایین درب یخچال فریزر برای ریگلاژ از واشر های پلاستیکی استفاده شده است که در مرور زمان فرسوده می‌شوند وباعث صدا هنگام بازوبست شدن می‌شود.

علائم افتادگی درب یخچال :

زمانی که درب یخچال خوب باز و یا بسته نمیشود، یا درز بالای یخچال یا لاستیک درب یخچال از قسمت بالا باز باشد. این موارد نشانگر علائم افتادگی درب یخچال است.

افتادگی درب یخچال به خرابی چند قطعه یا المان مربوطه که ما در این مطلب ، یکی پس از دیگری آنها را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. با خواندن این مطلب ممکن است بتوانید، مشکل را خودتان برطرف کنید و نیازی به حضور تعمیرکار و پرداخت هزینه نباشد.

 

در این مطلب علت اصلی به وجود آمدن این مشکل، روش تعمیر افتادگی درب یخچال و سپس راه های پیشگیری از آن را بیان می کنیم:

پس اول از همه بهتر است که علت افتادن در یخچال را بررسی کنیم، و ریشه یابی کنیم که اصلا چرا درب یخچال افتادگی پیدا کرده؟
1) درب یخچال را زیاد سنگین می کنیم.

قوطی های شیشه ای هم سنگین وزن هست و هم به خاطر جنسشان، هیچ وقت از سرما اشباع نمی شوند و دمای محیط را جذب خودشان می کنند.

پس به نظر من استفاده از ظروف شیشه ای داخل یخچال یا فریزر اشتباه است. بخصوص در درب یخچال، که سنگینی آنها باعث آسیب زدن لولا و جای درب که داخل لولا می افتد می شود. پس اگر درب یخچال فریز را خیلی سنگین کنیم، در اثر باز و بست کردن در طولانی مدت، باعث خرابی این قسمت می شویم.

روش تعمیر افتادگی درب یخچال

علت سخت باز شدن درب یخچال را در اینجا می توانید بخوانید. 

2) در تنظیم شیب دستگاه ، دقت نشده است.

چگونه شیب یخچال را تنظیم کنیم؟

زمانی که یخچال فریزر را نصب کردید، یخچال فریزر نه باید تراز باشد و نه شیب به سمت جلو داشته باشد. شیب آن باید کمی به سمت عقب باشد. برای همین هست که اگر توجه کنید فقط در قسمت جلو، دو تا پایه برای تنظیم داریم که بعضی از مشتریان، به آنها قفل های یخچال می گویند. این پایه ها هم باعث می شود که یخچال حرکت نکند و هم شیب یخچال را به سمت عقب تنظیم می کند.

تعمیر یخچال در شیراز

پس بهترین روش برای تنظیم درب یخچال همین تنظیم شیب ملایم به سمت عقبه. طوری که وقتی درب را از نصفه، رها می کنیم به صورت آرام آرام و اتوماتیک بسته شود.

3) کف یخچال آب جمع می شود.

زمانی که این آب جمع شده دور ستون های بدنه و لولای بدنه، زنگ زدگی و اکسیده ایجاد کند، باعث می شود که بدنه حالت استحکام خودش را از دست بدهد.
وزن درب روی لولا هست، لولا هم به بدنه پیچ شده. این سنگینی در یخچال و این کاهش مقاومت بدنه بر اثر تماس با آب و زنگ زدگی باعث دفرمه شدن بدنه و ستون می شود و به سمت جلو شیب می دهد و درب حالت افتادگی پیدا می کند.

این مورد بدترین حالت است، یعنی عملا کاری نمی توان کرد. باید درب را به کابینت ساز بدهید تا گالوانیزه کند ولی نهایتا لاستیک درب یخچال به طور کامل روی بدنه قرار نمیگیرد و یخچال هم دچار برفک زدگی می شود ولی به نظر من این یخچال دیگر برای مصرف خانگی قابل استفاده نیست.

تعمیر ماشین لباسشویی در شیراز

علت برفک زدگی یخچال فریزر را از  اینجا  مطالعه کنید.

 

چه اِلمان هایی خراب است که درب یخچال می افتد و چرا درب یخچال فریزر بسته نمی شود؟

1) بدنه: زنگ زدگی و اکسیده شدن بدنه. 

2) وزن زیاد درب که به خاطر مواد غذایی زیاد، درب سنگین شده.

اطراف سوراخ پایین درب که لولا داخل آن می رود، یک قاب پلاستیکی دارد که یک واشر هم داخل آن هست. این واشر بر اثر سنگینی درب به مرور زمان باعث شکستگی و خوردگی داخل درب می شود. این مورد هم خیلی سخت تعمیر می شود و بعضا دیدیم که همکاران ما ورق های گالوانیزه به جای خوردگی پایین درب تعبیه می کنند.


روش تعمیر افتادگی درب یخچال

تعمیر لولای درب یخچال:

یک مورد هم هست که لولا کج می شود. تاکید می کنم که به هیچ عنوان لولا را به سمت بالا نکشید. چون مشاهده شده که خیلی از تعمیرکاران، لولا را با بدنه به سمت بالا می کشند. این کار باعث می شود موم کشی یخچال از بین رفته، درزهای یخچال باز شده و بعدا مشکلات عدیده ای به وجود می آید. برای همین باید از چند واشر پلاستیکی استفاده کنید تا جبران این افتادگی شود و درب به سمت بالا بیاید.
اگر هم واشر شکسته آن را ترمیم کنید یا یک واشر دیگر داخل آن بیندازید.

3) اگر هم بدنه خراب باشد که عملا هیچ کار استاندارد و اصولی نمی شود کرد و یخچال به کیفیت و مکانیزم اولیه برنمی گردد.

 

تعمیر افتادگی درب یخچال

 

به طور خلاصه میتوان گفت که عدم تنظیم شیب یخچال، جمع شدن آب کف یخچال و سنگین کردن درب می تواند منجر به بروز چنین مشکلی شود.
این مشکل گرچه به ظاهر ساده است، اما همونطور که در بالا خواندید، ممکن است خسارت جبران ناپذیری به یخچال فریزر وارد کرده و آن را بلا استفاده کند که با وجود قیمت های بالای لوازم خانگی، خرید یک دستگاه جدید، هزینه بالایی را به خانواده تحمیل می کند.

 


علام خرابی درب یخچال :

زمانی که درب یخچال فریزر به سختی باز و بست شود و ایجاد سروصدا غیر عادی کند؛ اعلام خرابی درب می‌ باشد .

چگونه می توان از افتادن درب یخچال جلوگیری کرد؟
1) بطری های شیشه ای داخل درب یخچال نگذارید و در را از مواد غذایی سنگین نکنید.
2) اگر مشاهده کردید که کف یخچال و یا در زیر جامیوه ای، آب جمع می شود حتما برای رفع این عیب از تعمیرکار ماهر کمک بخواهید.

 

روش تعمیر افتادگی درب یخچال

تعمیرات تخصصی یخچال فریزر تمام برندها

تعمیرات فوری و در منزل 

03191002003

با گارانتی و فاکتور 

تحت نظارت اتحادیه

ثبت پذیرش آنلاین

مرحله 1 از 3 - اطلاعات شخصی

  • در شهر های :شیراز ، اهواز ، اصفهان ، کرج ، تبریز ، رشت ، همدان میتوانید از طریق فرم بالا یا شماره تماس 03191002003 ثبت پذیرش تعمیرات انجام دهید.

ثبت پذیرش

4.7/5 (12 نظر)