ترموفیوز چیست؟

ترموفیوز چیست؟

تعمیر و تعویض قطعات یخچال انواع برندها را با خیالی آسوده به تکنسین های کاردان و خبره ما بسپارید.

یکی از سوالاتی که مشتریان و همکاران تعمیرکار جوان از ما می پرسند این است که:  ترموفیوز چیست؟

در این مقاله به طور مفصل و کامل درباره این قطعه و روش تست و کارکرد آن توضیح می دهیم. با ما همراه باشید …

 

همین طور که از نام این قطعه مشخص است که یک نوع محافظ حرارتی می باشد که برای محافظت است گرمای زیاد یا دمای بالا استفاده می شود .

ترموفیوز یکبار مصرف می باشد و بعد از آن یک مرحله عمل کرد بلا استفاده می شود . بعد از اینکه تشخیص داد دما به صورت بحرانی می باشد و باید جلوی این دمای بحرانی را بگیرد میسوزد و جریان الکتریکی را در مدار قطع می کند .

دمایی که این قطعه باید در برابر آن از خود محافظت نشان دهد و عکس العمل نشان دهد متفاوت می باشد که روی این قطعه درج شده است.

تعمیر یخچال الکترواستیل در اصفهان

در صنعت های مختلف و دستگاههای مختلف این دما به صورت گوناگون می باشد.


علت سوختن ترموفیوز یخچال :

ترموفیوز یک فیوز حرارتی است و زمانیکه ترموفیوز میسوزد نشانه از این است که فیوز حرارتی به درجه دمای بحران رسیده است و به همین علت سوخته است.

علت سوختن ترموفیوز یخچال

علت سوختن ترموفیوز یخچال می تواند از موارد زیر باشد :

  • ترموفیوز در جای نامناسب و نزدیک المنت قرار گرفته است و این باعث می شود که سریع گرم شود و بسوزد . برای حل این مشکل باید ترموفیوز در جای مناسب قرار گیرد.
  • برد فرمان دستگاه و یا تایمر خراب می باشد و باعث می شود که المنت حتی بعد از اتمام برفک زدایی از مدار خارج نشود و در نتیجه باعث سوختن ترموفیوز میشود.
  • سنسور دیفراست خراب است است در نتیجه باعث میشود که به برد دمای درست را ؛ ارسال نکند و المنت از مدار خارج نشود.

تعویض ترموفیوز یخچال :

تعویض ترموفیوز ، زمانی انجام می گیرد که جریان الکتریکی را از خود عبور ندهد . اما مطمئن باشیم که ترموفیوز ازبین رفته باشد ؛ برای تعویض ترموفیوز یخچال درابتدا باید صفحه توزیع هوا را بازکنیم و ترموفیوز مستهلک را از جای خود خارج کنیم و مجددا ترموفیوز جدید را نصب کنیم . فقط توجه داشته باشید که ترموفیوز جدید حتما باید سرجای ترموفیوز قدیمی قرار گیرد در غیر اینصورت باعث سوختن مجدد ترموفیوز میشود.

جهت تعمیر یخچال فریزر خود میتوانید از خدمات گروه حامی سرویس استفاده نمایید.

کاربرد ترموفیوز در صنعت های مختلف :

  • ترموفیوز در صنعت لوازم خانگی در انواع یخچال فریزر ها در انواع ماشین های ظرفشویی و در انواع لوازم خانگی کوچک که از المنت استفاده می شود مورد استفاده قرار می گیرد
  • کاربرد ترموفیوز را در یخچال فریزر برای شما توضیح می دهم کاربرد ترموفیوز در یخچال فریزر به این صورت می باشد که در قسمت دیفراست یخچال فریزر که تشکیل شده است المنت و ترمودیسک یا سنسور می باشد مورد استفاده قرار می گیرد
  • زمانی که بنا به هر دلیلی از مشکل فنی برد فرمان یا تایمر یا هر دلیل دیگری که باعث شود دمای المنت افزایش پیدا کند که احتمال آتش سوزی در یخچال فریزر و آسیب یخچال فریزر برسد ترموفیوز وارد  عمل می‌شود و میسوزد و جریان الکتریکی المنت را قطع میکند و باعث می شود که از آتش سوزی یا خطر آتش سوزی جلوگیری شود.

کاربرد ترموفیوز در موتورهای الکتریکی

  • موتورهای الکتریکی زمانی که تایم زیاد و زمان زیادی مورد استفاده قرار بگیرند دمای آنها افزایش پیدا می‌کند و سپس بعد از افزایش دما باعث می شود که سیم پیچ های موتور الکتریکی داغ شود و سپس شروع به آب شدن عایق روی سیم ها که شارلاک نام دارد شود و در نتیجه باعث سوختن موتور می‌شود .
  • برای محافظت از این مورد از ترموفیوز استفاده می شود تا زمانی که موتور بیش از حد داغ می‌کند قبل از اینکه سیم پیچ موتور بسوزد ترموفیوز جریان الکتریکی را قطع کند و از سوختگی موتور جلوگیری کند.

کاربرد استفاده ترموفیوز در ماشین های ظرفشویی :

  • زمانی که المنت گرم کننده آب ماشین ظرفشویی بیش از حد بنا به هر دلیلی داغ شود که احتمال آب شدن حوزینگ ماشین ظرفشویی یا قطعات داخل ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد ترموفیوز مدار را قطع می کند و از سوختگی و آسیب ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند.

کاربرد ترموفیوز در لوازم خانگی کوچک :

  • لوازم خانگی کوچک برای پخت و پز استفاده می‌شود مانند: ماکروفر توستر و پلوپز اتو و … به علت استفاده از المنت در این دستگاه‌ها از ترموفیوز برای محافظت از دمای بیش از حد و آسیب رساندن به این دستگاه ها استفاده می شود.

روش تست ترموفیوز :

  • ترموفیوز دارای یک عدد ورودی و خروجی می باشد شما برای تست ترموفیوز باید در ابتدا با استفاده از اهم متر آن را روی حالت بوق قرار دهید و سپس به ورودی و خروجی ترموفیوز متصل کنید اگر که اتصال بین ورودی و خروجی در حالت عادی و در همه حالت ها برقرار بود نشان از این است که ترموفیوز سالم می باشد.

نتیجه گیری:

  • ترموفیوز قطعه است که کلاًبرای محافظت از دمای زیاد استفاده می‌شود و در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ترموفیوز قطعه یکبار مصرف می باشد و بعد از قطع کردن دراصل می‌سوزد و دیگر قابل استفاده نیست.
4.1/5 (20 نظر)