چگونه نشت گاز سردکننده یخچال را برطرف کنیم؟

چگونه نشت گاز سردکننده یخچال را برطرف کنیم؟

 

جلوگیری از نشت گاز یخچال

چگونه نشت گاز یخچال را پیدا کنیم؟

زمانی که یخچال فریزر نشتی پیدا می کند و مواد غذایی شروع به گرم شدن می‌کنند احتمال این مورد وجود دارد که یخچال فریزر نشتی گاز داشته باشد برای شناسایی این مورد راهکارهای مختلفی وجود دارد که با هم مورد بررسی قرار می دهیم در مرحله اول بررسی کنید آیا موتور یخچال فریزر کار می‌کند اگر موتور یخچال فریزر کار می کرد با دست تان لوله های پشت یخچال فریزر را لمس کنید آیا گرم هستند یا سرد

اگر که لوله های پشت یخچال فریزر سرد بود احتمال دارد که یخچال فریزر نشتی گاز داشته باشد.

روش برطرف کردن نشتی گاز یخچال

روش برطرف کردن نشتی گاز یخچال

از چه روشی نشتی گاز یخچال را پیدا می کنیم ؟

برای پیدا کردن نشتی گاز یخچال فریزر در مواردی که نشتی بسیار ریز باشد باید از تجهیزاتی همچون گیج کم فشار و پرفشار و دستگاه فشار و وکیوم استفاده کنیم.

ولی اگر نشتی یخچال فریزر درشت باشد در قسمت‌هایی که جوشکاری انجام شده بیشتر این اتفاق می افتد زمانی که نشتی گاز از این قسمت باشد این قسمتها چرب می شود و روغن بیرون می‌زند و با لمس کردن داخل کابین و مکان‌های جوش اگر دست شما چرب شد مکان نشتی مشخص میشود.

نشت یخچال ممکن است به عدم سرد کردن کافی فریزر منجر شود، اما نشت گاز امری بسیار نامتعارف است. همچنین، برخلاف برخی از تهویه های هوایی خودرو، هرگز نیازی نیست که سردکننده «معلق شود». سیستم سردکننده یک سیستم بسته است و اضافه کردن ماده سرده کنند به ندرت خواسته می شود.

اگر که لوله های پشت یخچال فریزر سرد بود احتمال دارد که یخچال فریزر نشتی گاز داشته باشد

پیدا کردن نشتی یخچال فریزر دردی را دوا نمی‌کند

روش برطرف کردن نشتی گاز یخچال فریزر :

برای برطرف کردن نشتی گاز یخچال فریزر باید در ابتدا نشستی را پیدا کنیم سپس آن قسمت را ترمیم کنیم و لوله‌ها را با گاز ازت مورد شستشو قرار دهیم و دستگاه وکیوم کنیم و گاز مبرد را توسط ترازو به دستگاه تزریق کنیم که این مورد نیازمند تجهیزات و ابزارآلات خاص می باشد کار را به حامی سرویس بسپارید.

بیشتر گازهایی که به عنوان سردکننده استفاده می شوند، در صورت استنشاق خطراتی برای سلامتی در بر دارند. اگر به نشت ماده سردکننده مشکوک هستید، تهویه مناسب ایجاد کرده و با متخصص مجرب تماس بگیرید.

هرگز تلاش نکنید که یخ موجود در فریزر خود را بتراشید. حتی کوچکترین شکاف در کوئل های سردکننده ممکن است به هزینه بسیار گران قیمت تعمیر یا حتی از دست دادن کامل وسیله برقی تان منجر شود.

نشت گاز سردکننده را تنها می توان به کمک متخصص سرویس کار مجرب تعمیر نمود. اگر تمام علل احتمالی دیگر را بررسی کرده اید، از یک متخصص بخواهید فریزر شما را بررسی کند.

از نظر تئوری، اگر بتوانید جای نشت را پیدا کنید، درزگیر اپوکسی هوای سرد را می توان برای بستن سوراخ ایجاد شده استفاده نمود. با این حال، این وصله ها اغلب پس از یک یا دو سال از بین می رود. زمانی که سوراخ با این مواد بسته شد، آنگاه سیستم باید از ماده سردکننده شارژ شود. شارژ مجدد سیستم را تنها یک متخصص مجرب می تواند انجام دهد.

4.6/5 (10 نظر)